چرا خودروهای ایرانی گرانتر از خارجی هستند

چرا خودروهای ایرانی گرانتر از خارجی هستند
 
ابوالفضل خلخالی بیان کرد: تعداد نیروی انسانی و به تبع آن هزینه های پرسنلی که پرداخت می کنیم باعث می شود قیمت تمام شده خودرو در کشور افزایش یابد که این موضوع در نهایت منجر به افزایش قیمت فروش خودرو می شود.

ابوالفضل خلخالی کارشناس صنعت خودرو و عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت درباره قیمت تمام شده بالای تولید خودرو در ایران به خبرنگار تراز گفت: فرآیندی که در صنعت خودروسازی ایران شکل گرفته است، متاسفانه فرآیندی اقتصادی و بهینه نیست، یعنی از نظر تعداد نیرو، میزان تولید و مواردی از این قبیل دارای اشکالات فراوان و عدم تناسب است. مثلا ظرفیت تولید در کارخانه های تولید خودرو در خودروی سواری حدود ۳ میلیون خودرو بسته شده است ولی می بینیم که ما تنها حدود ۳۰۰ هزار خودرو تولید می کنیم.

خلخالی تصریح کرد: به عبارت دیگر این تیراژ بالای تولید است که تولید را اقتصادی می کند، لذا از این منظر تولیدات ما به صرفه و اقتصادی نیستند.

این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: تعداد نیروی انسانی و به تبع آن هزینه های پرسنلی که پرداخت می کنیم باعث می شود قیمت تمام شده خودرو در کشور افزایش یابد که این موضوع در نهایت منجر به افزایش قیمت فروش می شود.


وی درباره بومی سازی تولید خودرو به تراز گفت: وقتی ما یک خودروی خارجی را داخلی سازی می کنیم، باید حواسمان باشد که قیمت تمام شده این خودرو نسبت به تولید آن خودرو در کارخانه اصلی گران تر خواهد بود.

خلخالی در تشریح این موضوع بیان داشت: قیمتی که کارخانه اصلی آن خودرو را به ما می فروشد منهای قیمت تمام شده خودرو برایش سود است اما وقتی ما در کشور همان خودرو را می سازیم، قیمت فروش کارخانه اصلی منهای قیمت تمام شده در کشور ما، سود اندکی حاصل می شود. همین موضوع نیز یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو در کشور ما است.


عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت در خاتمه با انتقاد از باز تولید خودروهای بی کیفیت در ایران خاطرنشان کرد: مردم ما برای خرید خودرو تعرفه پرداخت می کنند، در صورتی که اگر ما این تعرفه ها را بر مردم تحمیل نکنیم، خودرساز ما نیز نمی تواند خودرویی مانند کویین که از صحنه رقابت حذف شده اند را در ایران تولید کند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : سه شنبه 18 آبان 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: